Careyn Jaarverslag 2020

UTRECHT, 22 JULI 2021 – Bestuursvoorzitter Marco Meerdink had het vorig jaar al vastgesteld: "in het licht van de coronacrisis verbleken cijfers en prestaties, hoe mooi ze ook zijn". In het voorwoord bij het vandaag gepubliceerde jaarverslag over 2020 gaat het bestuur dan ook niet in op het financieel resultaat of de betekenis daarvan. Dit voorwoord gaat over de vele emoties die de coronacrisis losmaakt. In de woorden van het bestuur: "Daar past geen gewoon voorwoord bij. Daar past stilte en diep respect."

Het bestuur benoemt allereerst het verdriet, de angst en de verwarring bij de bewoners en cliënten: "Het ongewone, het onvoorspelbare, het ongrijpbare en het soms onvoelbare karakter van deze pandemie en van sommige maatregelen maakte veel emoties los." Maar ook de medewerkers kregen daarmee te maken. Niet alleen werden zij geconfronteerd met die emoties van bewoners en familie, "daarbovenop hadden zij ook nog eens hun eigen vragen, angsten en onzekerheden. En ook zij waren af en toe, heel begrijpelijk, boos".

Het bestuur zag dat Careyn zich van zijn sterkste kant liet zien: "Dankzij de inzet en de kracht van zovelen slaagden wij erin om de zorg aan onze bewoners en cliënten te blijven geven. Om hen te troosten en moed in te praten. Om er in deze moeilijke tijden voor elkaar te zijn en elkaar op te vangen." Het voorwoord wordt dan ook afgesloten met een groot compliment voor de medewerkers en vrijwilligers: "Wij zijn trots dat wij aan deze prachtige organisatie leiding mogen geven."

Klik hier om het jaarverslag te downloaden.

Michel Ko
Content marketeer

Op de hoogte blijven?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste blog in je e-mail.