We hebben sinds vandaag een nieuw systeem om de bedbezetting voor intramurale locaties makkelijk te regelen, namelijk het systeem van Entrace. Daarmee heeft de afdeling zorgbemiddeling 24/7 inzicht in de zorgvraag van het moment, wachtlijsten en beschikbare bedden. Dat scheelt veel tijd en overleg tussen de afdeling zorgbemiddeling en de zorgafdelingen. Ook maakt het de samenwerking met onze partners in de keten makkelijker.
Rond de bed- en kamerbezetting is er altijd veel geregel. Dagelijks verandert hier ontzettend veel in. Er wordt veel gebeld en gemaild en de zorgafdelingen moeten veel afstemmen met de afdeling zorgbemiddeling. Helma Tilgenkamp werkt op deze afdeling: “We gaan nu werken met een heel mooi systeem, dat veel tijd gaat schelen. Straks kunnen alle gebruikers wijzigingen met betrekking op de bedbezetting direct verwerken, zijn we af van excellijstjes en kunnen er minder fouten ontstaan. Dit bevordert een snelle en juiste instroom van onze cliënten. Op de lange termijn gaan ook de cliëntendossiers direct in het systeem.”
Het systeem Entrace is zorgvuldig gekozen en werkt goed in andere zorgorganisaties. Het systeem biedt ook verschillende inzichten over een langere periode, bijvoorbeeld in de gemiddelde wachttijden en zorgbehoefte, zodat we daar als organisatie op kunnen inspelen. Entrace wordt ook gekoppeld aan het toekomstig electronisch cliëntdossier (ECD).
Dankzij de goede samenwerking tussen zorgbemiddeling, ICT, de projectgroep en de leverancier kunnen we dit systeem nu in gebruik nemen. Onze districtsdirecteuren bedanken iedereen voor hun inzet.